27.03.2012

Mini Ikea Hack - Ram Çerçeve


ÖNCE-SONRA











NERDEN ÇIKTI?

Pouf de Pompique bittikten sonra baktım pek yalnız kaldı salonun ortasında. Bir eşlikçi, bir kanki istiyordu yanına… Aklımı yitirmiştim pufu yaparken, evet, ama üç-dört yastığın üstünü pompiklerle kaplayabilecek kadar değil! İki-üç, taş çatlasa 4-5 tane daha pompik yapabilecek haldeydim. Önce pufa “beni burada bırak, seni yavaşlatıyorum” dedim… Baktım dinlemedi, alternatif kankiler yaratma çabası içine girdim. Az pompik içermeli ve kolay olmalıydı… Bu noktada devreye ikea hackers girdi… Ben de Ikea’dan çok ucuz, ham bir malzeme alıp manipüle edebilirdim…
Hmm... Bay Ceykıp, Bay Ceykıp, Bay Ceykıp …

MALZEMELER
Ikea Ram ham ahşap çerçeve
Pouf de Pompique'in renkli ince kumaşlarından artanlar (veya artık kumaş parçaları)
Pouf de Pompique’in ponpon dizilerinden artanlar
Yarım metre ipek kurdele
Pouf de Pompique’in elyafından artanlar
Akrilik Boya (başka bir girişimimden artmış eski bir kırmızı)
İnce uçlu fırça
Silikon tabancası ve çubuk silikon
Zımpara kağıdı (yumuşak-orta sertlikte)
Renkli A4 kağıt
İğne-uygun renkte iplik
Makas

ADIM ADIMÇerçeveyi Boyama: Ikea’dan ham ahşap haliyle aldığım süper dandik çerçevenin arkasındaki karton bölümü ve önündeki şeffaf mikayı çıkarttım. Elimde yalnızca ahşap parça kalınca azıcık –ama çok az- zımparaladım ve ıslak bir bezle (ben ıslak mendil türevi şeyler kullanıyorum bu iş için) güzelce sildim ve kuruladım. Sonra akrilik boyayı sağına soluna önüne arkasına güzelce sürdüm. Biraz kuruttum, vernikledim.

Pompiklerin hazırlanması:
Pouf de Pompique benzeri bir girişiminiz olduysa bu aşamayı gayet iyi biliyor olabilirsiniz. Yok bilmiyorsanız, buraya tık tık.

Pompikleri yerleştirme:
Çerçevemin bir köşesini seçtim, pompiklerimin altına taşmayacak kadar az, pompiği çerçevenin üstünde düzgün tutmaya yetecek kadar çok (işte bir-iki fındık kadar filan) sıcak silikon sıktım ve çerçevede belirlemiş olduğum yere yerleştirdim. Aşağıdaki ipin ucunu önemli buluyorum tekrar tekrar hatırlatmak isterim!

İpin ucu: Bu işi yaparken el yanabiliyor, kucakta yapıyorsanız diz yanabiliyor, pis iş. Silikon yanığı iğrenç, zira eliniz sıcağa değince otomatik olarak geri çekiyorsunuz, ama sıcaklık elinize yapıştığı için kurtulamıyorsunuz! Kötü yakıyor (bkz. elim). İsterseniz elinize sıkıca oturan bulaşık eldivenleriyle de yapıştırma işini tamamlayabilirsiniz.

Ponponları ve Fiyongu Yerleştirme: Artan ponpon dizileri için çerçevenin arka iç kenarında uygun bir yer seçin. Buraya şerit halinde silikon sıkıp pompik dizinizi resimdeki gibi yapıştırın.
İpek kurdele’den bir fiyonk yapın ve uygun renkte iplikle ortasına bir-iki dikiş atarak sabitleyin. Sonra Fiyongun orta arkasına boncuk gibi bir silikon noktası koyun ve fiyongu istediğiniz yere yerleştirin. Silikon miktarını abartmazsanız silikon kuruduğunda oluşacak pis görüntüden de kurtulursunuz. Silikon güçlü bir şey. Gerçekten… :)

Resmin yerleştirilmesi:
Renkli A4 kağıdınızı şeffaf mikayı şablon gibi kullanarak kesin. Bu kağıt paspartunuz olacak. Kağıdı ortalayarak beğendiğiniz bir resmi çift taraflı bantla sabitleyin. Parçaları bitmiş çerçevenin içine yerleştirin. Bu kadar… Cidden… Pouf de Pompique’ten sonra such a relief... ;)

11 yorum:

  1. bloğunu gezdim yaptıklarına bakmaya yazdıklarını okumaya doyamadım fakaat bu siteye katılın a ne kadar tıkladıysamda izin vermedi sonra tekrar denemeye gelicem fakat bi baksan sorun mu var acaba ?...

    YanıtlaSil
  2. Benim takipçisi olduğunuz için teşekkür ederiz! Ben blogunuza gibi, sizin kadar benim yaptığım gibi renk gibi görünüyor!
    ...Was that correct? :D I used Google translate so I can never be sure... :D I like your blog anyway, lots! :)

    YanıtlaSil
  3. @ Şantiyenin Gülü (Tender Lady in the construction site): teşekkür ederiim :)

    @ TATLİBİRSEYLER: hoşgeldiin! sorunun çözüldüğüne sevindim, iyi ki geldin :)

    @ PrettyMade: thanks a lot! :) well, it wasn't grammatically correct, but it was certainly comprehensible... google translator isn't too successful with turkish. though i have lots of pictures for each tutorial, ask me whichever part remains blurry and i'll happily translate it for you ;)

    YanıtlaSil
  4. TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM HOŞ BLOG
    :))

    YanıtlaSil
  5. Your spanish is actually really good, and your blog is cute! Kisses from Brasil.

    YanıtlaSil
  6. @ bir kase lezzet: aynen! teşekkür ederim :)

    @ camila: muchas gracias, estoy trabajando en ello :) y gracias por el comentario! i love yours too, so inspirational! xoxo

    YanıtlaSil
  7. ben de bayılıyorum ikea'dan bu ham çerçeveleri alıp boyayıp süslemeye ;) artık arkadaşlarım kesin sıkılmıştır onlara yaptığım ikea çerçeveli hediyelerimden =)

    YanıtlaSil
  8. yaklaşık iki saattir bloguu arıyorum. blogun adını unutmuşum:)
    çoş hoş bir çalışma, sevimli:) eline sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. @ irem: bence sıkılmamışlardır. Ben de habire birşeyler yapıp götürüyorum bizimkilere, "amaaan bu da abuk subuk deneylerini getirip duruyor, nereye koyacağım ben şimdi bunu, atsan atılmaz" demiyorlardır umarım :P

      @ AsOrTiK: Burdayım been :) bulduğuna çok sevindim :) ayrıca güzel yorumun içinde çok teşekkürler!

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...