9.03.2012

My Little Supernova - Mind Jar


NERDEN ÇIKTI
Beynimi durduramıyorum bugünlerde. Sürekli ve çok rahatsız edici şekilde çalışıyor. İlgili-ilgisiz, oradan oraya atlaya atlaya... İçimdeki "happy core"u bulmaya çalışıyorum. Orada duruyor da, işte... Çok zor, benim gibi sürekli mutlu bir insan için çok sevimsiz bir değişiklik.

Meşguliyetle tedavi peşindeyim, kendime yapacak iş arıyorum. O sırada gördüm "mind jar" denen şeyi, burada. Farkında bile değildim, meğer bir süredir dolanıp duruyormuş bloglarda, Pinterest'te. O kadar güzel denk geldi ki... Varoluş amacı kuduruk çocukları -no offense moms, ben de öyle bir çocuktum, kudurukluk candır- sakinleştirmekmiş. Yani hem onlarla birlikte yapılabilecek kadar kolay bir aktivite, hem de yapıldıktan sonra da sakinleştirici etkisinden faydalanılabiliyor.

Tabi can sıkıcı 2-6 yaş arası çocukları sakinleştirmek için kullanılan bir terapi aracından medet umuyor olmam :) Her bir sim tanesi beyinde uçuşan bir fikri temsil ediyormuş... Kavanozu sallayıp da oradan oraya savrulmalarını gördükten sonra , şu son zamanlardaki savant beynimi düşündüm ve hak vermeden edemedim. Sonra, biraz kıvamlı sıvının içinde yavaş yavaş sakinleşiyor sim taneleri, o arada fikirler de biraz -çok az, but still- duruluyor...

Tarifi çok yerde var, ben de anlatacağım aşağıda. Çok kolay, yapın... Ama her yere götüremezsiniz, benim gibi ihtiyaç duyarsınız, sakinleşemezsiniz diye size bir tane de virtual mind jar yaptım ;) Bu da benim mind jar alemine katkım olsun!


MALZEMELER
Kavanoz
Simli uhu
Sim
Gıda boyası
Saç jölesi
Sıcak su
Akrilik Boya

ADIM ADIM
Mind Jar'ın Yapılışı: Uhu ve jöle sıvının kıvamlı olmasını, dolayısıyla simlerin hemen dibe çöküvermemesini sağlıyor, biraz zaman veriyor, biraz yavaşlatıyor kavanozun içindeki hareketleri. Kavanozu sıcak suyla doldurun. Üstüne çoooook çoook az gıda boyası koyun. Çok olduysa karışımı dökün, sıcak suyla seyreltin, renginden hoşnut olana kadar oynayın. Sonra tüm malzemeleri kavanoza koyun. Ölçü şöyle: 2 bardak sıcak su için bir tüp simli uhu, iki yemek kaşığı saç jölesi ve bir çay kaşığı ince sim yeterli... İyice karıştırıp kapağını sıkıca kapatın. Şöyle bir güzel sallayın. Kaç dakikada simler dibe tamamen çöküyor? Memnun musunuz? Hızlı çöküyorsa biraz daha jöle ilave edin. Yeniden deneyin. Sevdiğiniz kıvamı yakalayınca kavanozun ağzını da kapağı da iyice silip sıcak silikonla kapağın iç çeperlerine bir hat çekin ve kavanozu yapıştırarak kapatın ("put a lid on it" noktası bu işte!).

Süsleme: Akrilik boyayla kapağı boyayabilir, buradaki muhteşem etiketlerden basabilir, kavanozun kapağına yapıştırabilir, etrafından bir kurdele geçirip fiyonk yapabilirsiniz... Renkli boncuklar, taşlar yapıştırabilirsiniz... O kadar güzel, o kadar kolay, o kadar rahatlatıcı ki bir sürü yapıp herkese hediye edebilirsiniz... Ben bu fikri nasıl kaçırmışım aylardır?!

9 yorum:

  1. daha iyi bir şarkı seçimi olamazdı! =)

    YanıtlaSil
  2. @mervetg: thoughts meander like a restless wind... :) di mi di mi?

    @delimezar: biliyordum, ölüm vuruşlarının sana da sirayet edeceğini biliyordum!:P

    YanıtlaSil
  3. Oncelikle sahane yorumlarin icin tesekkur ederim:)
    Bloguna bayildigmi soylemek istyorum..hele su ustteki guzel kavanozun icindekini kasik kasik yiyeblrm:)

    YanıtlaSil
  4. teşekkür ederim! evet böyle bir eğilim var farkettim, yapmayın etmeyin mideniz yapışıcak ikinizin de :)

    YanıtlaSil
  5. SAbah sabah içimi muhteşem bir huzur kapladıı<3 Yapıp saatlerce bunu seyredebilirim, arkada bu fon eşiliğinde ama:))

    YanıtlaSil
  6. oley! :)
    yap yap, yapması da çok zevkli!

    YanıtlaSil
  7. İnanmıyorum sana sen benim ruh ikizim olabilir misin acaba?Cin fikirlilik açısından.Ama tabi bulunduğum ilden dolayı benim imkanlarım kısıtlı harcanıyorum buralarda:Dİnan çok yaratıcı ve çok becerilisin.Eline sağlık .Aklımda birsürü şimşek çaktı bunları görünce:D

    YanıtlaSil
  8. :) sevindirik oldum mesajı okuyunca! çok teşekkür ederim!
    hmm internetten alsan? hammaddeler pasaj.com'da filan olabiliyor bazen (özellikle keçe). ya da ben sana kargolasam.. :P malzemesizlik çok üzücü, çok kötü.. yabancı sitelerde bloglarda gezerken bazen ağlamaklı oluyorum ben...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...