13.07.2012

The Secret Garden Kitap Portföy - Book Clutch



NERDEN ÇIKTI?
Aslında bu muhteşem aksesuar hot trend top 10 listesine gireli biraz zaman olmuş… Natalie Portman geçtiğimiz yıl “Black Swan”ın galasına Olympia Le-Tan’ın Lolita portföyüyle katıldığında DIY camiasından bir mırıltı yükselmiş, kısa süre içinde orada burada başarılı tutoriallar çıkmıştı. Ancak Big Bubble Bags portföyümle bu kadar iyi anlaşana kadar portföylerle aram çok iyi değildi. Ben “koccamann” çanta kızıydım, bowler mı, duffel mı, hobo mu? Brrring inn!  Ama o BBB clutch dünyamı değiştirdi… Evet cüzdan alamıyorum yanıma, evet bir iki kart, cep telefonum, biraz nakit, bir de allık sığıyor içine, evet bir elimi meşgul ediyor sürekli; ama yazlıkta olma hissi veriyor clutch bana! Hani gece çıkarken çanta alınmazdı, omuzlarda bir boşluk, bir “e her yer evim zaten!” hissi… clutch bana o mutluluğu verdi. Natalie Portman’ın bilgeliğini yeni takdir edebilecek olgunluğa ancak eriştim :P

Herşeye kolay, yaparsınız filan diyorum ya. Yalan söylemeyeceğim, bu değil. Yapılamaz değil. Ama kolay değil. İnter-disipliner bir defa, kumaş boyamanız, ahşap boyamanız, dikiş dikmeniz, azıcık matkap kullanmanız hatta üçgende yükseklik hesaplamanız gerekiyor :P Ama gerçek bir DIY-queen’in –ya da king’in?– altından kalkamayacağı şeyler değil ;) Keçe kesmekten sıkılanlar, sıcak silikon yüzünden her projeleri üç dakika sürüp hevesini alamayanlar, sizi şöyle aşağıya alayım…

MALZEMELER:
·        Ahşap kutu (ben kitap şeklinde bir kutu buldum, bulunabiliyor boyamak için ham ahşap malzemeler satan hobi mağazalarında)
·        Kalınca pamuklu kumaş (kutunuzun boyutlarına bağlı, ama 25 cm bile rahat rahat kurtarır)
·        İnce –nevresimlik- pamuklu kumaş (25 cm)
·        Koton biye (15 cm – opsiyonel)
·        Kalın kumaşınız ve biyenizle uyumlu makaralar, dikiş iğnesi
·        Orta kalınlıkta mukavva
·        Ağaç tutkalı
·        Bir ince, bir kalın fırça
·        Silikon tabancası ve sıcak silikon çubukları
·        İri bir boncuk, büyükçe bir payet
·        Kordon lastik (20 cm)
·        Uzunca bir püskül
·        Matkap ve ince uç (korkmayın, bir tek delik açılacak : ) )
·        Siyah kumaş boyası (toz değil, likit)
·        Beyaz kumaş boyası (yalnızca ütülenince kabaran boyalarda beyaz var ve işe yarıyor)
·        Altın rengi ahşap boyası
·        Birkaç kağıt mandalı

ADIM ADIM:

İLK GÜN:
Kumaşın Boyanması: En sevdiğiniz kitap hangisi? Ben Peter Pan’le Secret Garden arasında kaldım bir süre. Sonra iki kitabı da elime aldım. Baktım Secret Garden’ın bir sayfasını kıvırmışım. Açtım… Kitapta en sevdiğim cümleyi gördüm: “Where you tend a rose my lad, a thistle cannot grow.” Ve bildim… Secret Garden olmalıydı! Sonra fotoğrafları çekerken anladık ki doğru kararı vermişim, zira Peter Pan seçseydim yeşil bir taytla uçabilir miydim bilmiyorum :P

Kitabınıza karar verdikten sonra açın word’ü (evet word’ü, photoshop, corel, in design uğraşmayın, kumaşı boyarken kendinizi zorlarsınız) güzel bir font bulun kapak tasarımınızı yapın – aman basit yapın, kumaşa aktaracağınızı unutmayın. 

Ben kapak tasarımını kumaşa şu über-teknolojik yöntemle aktardım:
1 . Word’de hazırlanan sayfanın çıktısı alınır,
2 . Yazılar hemen sınırlarından kesilir,
2 . Kesilen yazılar kumaşta olması gereken yere oturtulur, etrafı kurşun kalemle çizilir.
4 . Kurşun kalemle kumaşta belirlenen sınırların içine harfler benzetilerek serbest çizilir.
5 . Siyah kumaş boyası ve fırça yardımıyla kumaşın üstündeki harfler boyanmaya çalışılır, becerilemez,
6. Kumaşın diğer ucuna geçilir, ilk 4 adım yinelenir, bu kez kumaş boyası kumaşa kurşun kalemin sivri ucu vasıtasıyla daha keskin şekilde aktarılır,
7. Yarım saatlik bir çaba ve çılgın bir dikkat sonucu başarılı olunur, kumaş evde kimsenin erişimi olamayacak kadar yüksek bir yere kaldırılır ve kurutulur.

Hı bu benim deliliğim, pek çok değişik şey deneyebilirsiniz aslında. Mesela keçeden harfler kesebilirsiniz bir çocuk kitabıysa yaptığınız. Yapıştırıverirsiniz kumaşa sıcak silikonla, mis! Veya transfer kağıdı bulursunuz, kapak tasarımınızı gerçek boyutlu yaparsınız, ütü yardımıyla kumaşa transfer edersiniz, fuss-free… ama bu sonuncunun dayanıklılığı konusunda garanti veremem o ayrı…

Bu yöntemi tercih ederseniz –ki en profesyonel sonucu veren bu yöntem gibime geliyor- bir gece kurusun o kumaş… Siz o arada aşağıdakileri yapın hala haliniz kaldıysa : )

Astarın hazırlanması : Kutunun zeminine ve yan yüzeylere (kitabın sayfalarının olması gereken bölge), göre mukavvadan dikdörtgenler kesin (a, b ve c). Yalnız bu dikdörtgenler kumaşla kaplandıkları zaman boyutları biraz büyüyor. Mukavvayken kutuya tam sığdıkları ölçüye göre her yönden yarım santimetre daha küçük olsunlar. Kutunun kapağının içi için de (d) bir mukavva parçası kesilmesi gerekiyor, yalnız bu parça kutu kapandığı zaman ahşap yüzeylerle temas etmemeli –yoksa kutu tam kapanmıyor. d hariç tüm mukavva parçalarını az miktarda sıcak silikonla ince pamuklu kumaşla kaplayın. Arka yüzeylerinin nasıl göründüğü önemli değil. Mukavva parçalarını bu aşamada kutuya yapıştırmayın.

Çanta açıldığı zaman içindekilerin dökülmemesi için yan taraflara kulakçıklar koymamız gerekiyor. Bunun için kullandığım yöntem Curbly'ninki, burada. Şimdilik bu hazırladığınız parçaların hiçbirini kumaşa yapıştırmayın, yarını bekleyin!


Ahşap kutunun hazırlanması: Meşhur matkap burada devreye giriyor işte. Endişeye mahal yok, bir tek küçük delik delinecek sadece resimdeki gibi. Bzzzzz… Bitti!, Hepsi o… Şimdi kutunun yan yüzeyini (kitabın sayfası gibi görünecek alanı) altın rengi ahşap boyayla boyayın. Sert kılları olan bir fırçayla bol miktarda ahşap boyası kullanarak dikey hareketlerle boyarsanız sayfa görünümüne yakın bir sonuç elde edebilirsiniz. Yarım saat sonra boya kuru görünüyorsa boyanan yüzeyi vernikleyebilirsiniz, daha uzun ömürlü olur. Ben verniklemedim, bilginize ;)

İKİNCİ GÜN:

Kutunun kumaşla kaplanması: Bir önceki gün kumaş boyasıyla boyadığınız kalın kumaşı ahşap kutuya ağaç tutkalı ile yapıştırın. Kutunun kenarlarına denk gelen kumaşı resimdeki gibi içe çevirip el dikişi ile minik minik dikin, sonra oraları da ağaç tutkalıyla yapıştırın. Kağıt mandalları tutkal kuruyana kadar kumaşı yerinde tutmak konusunda çok başarılı!





















Kapatma mekanizmasının uydurulması(!): Hani o matkapla açtığımız delik vardı ya, işte o delikten naylon ip veya şapka lastiği geçirin, deliğin dış tarafına iri boncuğunuzu iç tarafına büyücek bir payetle sabitleyin. Sıkı ve güçlü olduğuna emin olun.

Kordon lastiğinizi uygun ölçüye getirdikten sonra sıkı bir düğüm atın ve kapağın iç kısmına gelecek mukavva parçasının (d) arka tarafına sabitleyin. Bu parçayı kumaşla kaplamamıştık, sebebi bu lastiğin sabitlenmesinden sonra kaplamanın daha doğru oluşuydu. Lastiğin de boncuk gibi sıkı durması gerekiyor, dolayısıyla ben bu iş için dev silikon damlaları ve birkaç yüz tel zımba kullandım. Mantık şu: Çanta kapandığı zaman bu lastik parçası o iri boncuğun etrafına sıkı sıkı oturacak. Gönül isterdi ki Olympia Le-Tan’inkine benzer bir mekanizma bulmuş olsaydım… Ama bu da yöntem de gayet iyi idare ediyor.

Lastiği mukavvanın arkasına zımbaladıktan sonra ön tarafını da kumaşla kaplayın. Ben bu parçaya bir cep eklemeyi tercih ettim, böylece cep telefonuna hızlı ulaşım mümkün…

Astarın yapıştırılması: Bir gün önceden hazırladığınız kumaş kaplı mukavva parçalarını sıcak silikonla kutuya yapıştırın. Bunu yapma sıranız önemli. Önce kulakçıkların dikilmemiş, paylı ikizkenar kısımlarını iç kapağın (d) ve kısa kenar-yan yüzeylerin (b) arkasına yapıştırın. Sonra kulakçıkları sabitlenmiş bu mukavva parçalarını yerine yapıştırın. Sonra uzun kenarların iç parçalarını (a), en son da tabanı (c) yapıştırarak astar kaplanmasını tamamlayın. Püskülü de kitap ayracı gibi görünecek şekilde çantanın alt kısmına diktiğinizde kitap portföyünüz kullanıma hazır olacak! 



 Değmedi mi peki ? Hmm 900£ mı, iki günlük diy mi; 900£ mı, iki günlük diy mi?.. ;)


Elbise: Bana annem, görüntüm, dikiş makinem ve diğer en değerli şeylerimi miras bırakan anneannemin gelinliği - 1943
Ayakkabılar: Yves Saint Laurent
Çanta: DECOdeniquo :)



26 yorum:

  1. gerçekten tebrik ediyorum harika olmuş =) büyük emek vermişsin ama sonuç mükemmel, valla o yüzlerce euroluk arkadaşlarından da çok daha güzel olmuş =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Tasarımdan çok tersine mühendislik oldu bu kez benimki ama yüzlerce euroluk arkadaşlarının yüzlerce euro olma sebebi bu galiba :) yine de "bütçesini düşünen it-girl'ün günlüğünden" gibi bi niteliği var :P

      Sil
  2. sen ne güzel bi hatunsun ya! maşallah! güzel olmanızın yanında akıllı, zeki, pratik, sabırlı! ve kabiliyetlisiniz efenim. hayranlıkla okudum, inceledim. hayır asla yapmayı denemeyeceğim bile, ölürüm ben bunu yapana dek ama benzerini deneyebilirim, bu kadar detaylı olmayacak şekilde. ama hayran kaldım. gece rüyama gireceksin. bi de içim gitti ya. bakmaya doyamadım,sayende sevaba girdim (güzele baktım ya;) ) öperim canııııııııııııııımmm :) bi de tebrik ederim, çok güzel olmuş o clutch'ın, içim gitti valla bi de ona.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa aklımda sen vardın "Keçe kesmekten sıkılanlar, sıcak silikon yüzünden her projeleri üç dakika sürüp hevesini alamayanlar, sizi şöyle aşağıya alayım…" derken :) hadi hadi bırak eva'ları, benzerini dene en azından.
      Ayrıca çok teşekkür ederim o sizin güzelliğiniz efenim! :) Sabırlı yakıştırmanı, yanındaki ünlem işaretiyle birlikte hayatımdaki herkesin okumasını istiyorum, bir daha sabırsızlıkla suçlanmak istemiyorumm!
      bu arada evet link kırıkmış, düzelttim çok teşekkür ederim ;)

      Sil
    2. :)) ben teşekkür ederim :) bi de evet ben evadan da sıkıldım :o) bu aralar elim gitmiyo bişeye, gitse ne harikalar yaratırım daa :PP zat-ı alinizin önünde saygı ile eğilirken hürmetlerimi sunuyorum efenim. :) öptüm! :*

      Sil
    3. bilmukabele efenim, rica ederim :) ben de öptüm!!

      Sil
  3. bi de bi de burada' kelimesine link vermişsin ama ben bi yere bağlanamadım ? :(

    YanıtlaSil
  4. Emeğini, bu emeğini bizimle paylaşmanı, çıkan işi, çıkacak işleri, güzelliğini tebrik ederim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim, senden duymak bunları o kadar güzel ki! :)

      Sil
  5. Aman tanrııım bu ne güzel bi blog! Yorumların sayesinde ben de seni keşfettim ve bayıldıım :)
    Bu clutch fikri harika ve çok farklı :)

    YanıtlaSil
  6. Neler neler varmış burda:)) Tebrikler, sizden çok şeyler öğreneceğiz:)))

    YanıtlaSil
  7. çok teşekkür ederim ikinize de! :) aynı şey benim için de geçerli :)

    YanıtlaSil
  8. This looks just like the real ones! So pretty. I made a secret garden book clutch too, did you see it?
    xx Kara
    Sprinkles in Springs

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. as a matter of fact i hadn't, although i've been to your awesome blog earlier today! wish i had though, i wouldn't have to rack my brains to find a solution to the lack of a clasp if i had! :)
      btw, your method looks easier and the result super-cute! i am embroidery-handicapped (what with using a hundred year old sewing machine, which used to belong to the owner of the wedding dress in the pictures above - my granma) but if/when i get the hang of it, i am gonna go for a peter pan clutch and use your tut!

      umm and i can't help but link-drop here, this:
      http://sprinklesinsprings.com/2012/06/book-clutch-diy-inspired-by-olympia-le-tan-part-2.html
      is pure perfection!

      so in the meantime i'll be on the lookout for a box with a clasp (since we don't have home depot here! aaargh!)

      Sil
  9. Wow, I'm super impressed with your DIY - what an amazing idea! Thank you so much for taking a moment to stop by and say hello! ;-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thanks a lot for visiting. I know the tut's in Turkish but if you ever decided you'd like to give it a try, i'd be happy to translate. Just say the word ;)

      Sil
  10. Fotoğraflar, anlatım dilin hepsi ama hepsi mükemmel. çok keyifli ve açıklayıcı bir yazı olmuş.
    Bloguna ve sana bayıldım. harikasın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim. Hislerimiz karşılıklı, diyorum ya canım sıkıldıkça uğruyorum sana :)

      Sil
  11. mükemmel bir çanta ve olağanüstü bir konsept. tebrik ediyorum :)

    YanıtlaSil
  12. Zahmetli ama çok güzel olmuş yahu;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla itiraf etmeliyim zahmetli :) amaaa yapılabilitesi var sonuçta kitap portföylerin -temelde herşeyin- evde...

      Sil
  13. Valla emeğine sağlık demek istiyorum:)Bayağı uğraşmıssın, ama değmiş.Güle güle kullan:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederiim! :) nadiren kıyıp kullanabildim yaz boyu ama mevsimi geldi ;)

      Sil
  14. Ben bu kadar güzel bir yorumu niye görmemişim ki daha önce? :)
    çook teşekkür ederim!

    YanıtlaSil
  15. çok başarılı bayıldım, süper bi diy fikri...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...