28.08.2012

Mutfaktaki Karatahta - Chalkboard On My Kitchen Wall!



NERDEN ÇIKTI?
Valla çılgın bir ilham sonucu ortaya çıkmış acayip yaratıcı bir fikir değil. Son zamanlarda karıştırdığım her dekorasyon dergisinde on mutfak fotoğrafından üçünde karatahta var... Bir de burdaki resimlerde bir yemek kitabının kapağına koymuşlar ki, sanırım bardağı taşıran son damla oydu :) Millet koca duvarları, sütunları boyuyor karatahta boyasıyla, ben bir uyduruk kontrplağı boyayıvermişim, ne ki? Ben çok etkilenmedim açıkçası kendimden!  Hı ama ne zamandır aklımdaydı, sonuç da güzel oldu, haberiniz olsun istedim : )

THE INSPIRATION IS...
Truth is this isn’t really the most inspired, creative idea, no. Lately in every interior design magazine three out of ten kitchen photos include a stylish blackboard. And there is this photo of the cover of a cook book  which I guess was the last straw! : ) People paint entire walls, coloumns with chalkboard paint, let alone a simple, miserable, little piece of plywood! I am not impressed by myself, not a chance! But well, this has been on my mind for quite some time, and considering the fact that the result turned out to be quite nice, I thought I should let you guys know about my take on the kitchen chalkboard trend : )

MALZEMELER
-          İstediğiniz ölçülerde kontrplak (benimki 60 x 60’a yakın bir ölçüde)
-          Art & Art Tebeşir - Su Bazlı Karatahta Boyası (benimki siyah, renkler üstünde biraz daha fazla patlasın istedim, ama koyu yeşili yabana atmayın, onunla da retrodan shabby chice bir alay etki yaratabilirsiniz.)
-          Boyayı seyreltmek için uyduruk bir kap veya plastik tabak
-          Yumuşak geniş bir fırça
Orta kalınlıkta zımpara 


ADIM ADIM
Kontrplağı zımparalayın, böylece boyaya tutunacağı yüzeyi yaratıyoruz. Sonra tozlarını iyice silin.
Boyayı kıvamına bağlı olarak bir kap içinde biraz sulandırmanız gerekebilir. 

İpin Ucu: Su ilave etmeniz gerekiyorsa bunu yavaş yavaş yapın. Boyayı iz bırakmadan sürülebilecek kadar açmak gerekiyor, ama kapatıcılığından fazla ödün vermemek lazım. Suyu azar azar eklerseniz doğru oranı kaçırmazsınız.

Boyayı iki kat halinde uygulayacağız. Birinci katı yalnızca enine fırça darbeleriyle, ikinci katı ise –birinci kat tamamen kuruduktan sonra- yalnızca boyuna darbelerle. Benim boyamın kullanma talimatı böyleydi en azından. Farklı bir marka karatahta boyası kullanıyorsanız beni boşverin, kullanma talimatına göre hareket edin. : )


İkinci katı sürdükten sonra boyanın tamamen kuruması için bir gün bekleyin. Boyanın dokunduğunuzda kuru hissi vermesi bir saati bulmayacaktır ama çerçeveletirken kolayca çizilmemesi için 24 saat sabretmek gerekiyor. Ben bu arada cupcake’li askılarımı, rafımı filan astım, spotumu taktım, tahtaya ne yazacağımı düşündüm : ) Ertesi gün götürüp çerçeveletin! Hatta ne yapın bence biliyor musunuz? Şu girintili çıkıntılı, klasik vintage çerçevelerden yaptırsanız tadından yenmez! Bir güzel olur, bir güzel olur... Benim de planlarım var o tip çerçevelerle ama biraz daha farklı, çok yakında burada olacak. Bir de küçük buzdolabını farkettiniz mi? Bir tutorial daha hisseden var mı? stay tuned for more! ;)


Öpoorum!


 EQUIPMENTS
-          Plywood in your desired size (mine is close to 60 x 60 cms)
-         Water Based Acrylic Chalkboard Paint (I chose black, for I wanted my colorful chalk to pop, but dark   green is quite nice and very versatile in fact, matching a plethora of different styles ranging from retro to shabby chic.)
-          A disposable plastic dish to thin down paint
-          A wide soft paint brush
-          A small sheet of medium sandpaper

STEP BY STEP
Sand the plywood, to create a surface for the paint to hold on to. Wipe the dust well.

Check the consistency of your chalkboard paint, you may need to thin it down if it looks like it’s gonna leave brush marks. It is important to add water slowly in a contolled manner if you need to thin the paint. The right water-paint ratio is when you can paint a surface without leaving brush marks but not let the paint lose coverage. According to the instructions of the chalkboard paint that I used, we’re supposed to paint two layers, first one with vertical brush strokes and a second one –after the first layer has dried completely- with horizontal strokes. Read the instructions of the brand you are using and never mind what I’m telling you here if it says something else : )

After applying the second layer wait for a day to let it dry completely. The paint will feel dry to touch within less than an hour, but you need to be patient and wait for a minimum of 24 hours so that you won’t have a fragile surface open to scratches while having it framed. While waiting for it, I hang my cupcake hangers and shelf, adjusted my light source, thought about the quote to write on the board... : ) The next day you can have your chalkboard framed.  You know what, I terribly regret not having mine framed in one of those ornamental, classic vintage frames. It’d look so awesome! Anyway, I have my own plans for those vintage frames but they’re a little different from a chalkboard project. It’s gonna be here soon.  By the way, did you notice the small fridge? Anyone feeling a new tutorial? Stay tuned for more! : )

Kisses!


13 yorum:

  1. Eğitim ve bilinçlenmenin simgesi durumuna gelmiş kara tahtamızın sizin gibi bilinçsiz ve gâvur özentisi, kendini bilmez gençler tarafından saçma emellerine alet edilmesinden kaynaklanan... bağlayamadım cümleyi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kori bi de müdür resmi bulup koymuşsun! ajhskjh, tamam hocam, sori! :P

      Sil
  2. Ben yeteneksizliğim sebebi ile DIY yapamayacak olsam da, sanırım artık bir tahta alma zamanı geldi :)
    Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok öyle birşey, yeteneksizlik ne demekmiş? :) ya bu çok kolay ama valla bak! bununla başla bi bakalım gerisi gelir ;) zaten sen anlamadan sızıyor beynine DIY, öyle sinsi! :P

      Sil
  3. Kendine haksızlık etme çok çok başarılı olmuş.Hatta senden aldığım gazla hemen malzemelerini alıp yapmaya başlayacağım.Ha önce şu miskinliğimi üzerimden atmam lazım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim! yaparsan mutlaka haber ver ama, merak ederim ^^

      Sil
  4. eriyebiliyor muyuz burada. tam su anda. su sahaneliğin, güzelliğin karsısında?
    bize tasınsana sen. nasıl fikir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hmm tarçınlı kekle kandırılabilirim :P bence sen bunu yaparmışsın ki! :)

      Sil
    2. tarçınlı kek mi? İşin sırrı o mu? Sen iste hemen öğrenip, uygulayayım.
      Bence ben de onu yaparımmışım kii ama kendi evim olunca :)
      Hmm. Evet deftere yazıyorum bunu. Kendi evimiz olunca tez elden yapılaaa! :)

      Sil
  5. Bende mutfak duvarima bir dunya haritasi koydum gittimiz yerleri isaretliyorum. Kara tahtayida cok seviorum:)

    http://trendydolap.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ^^ haritaları çok seviyorum, süper birşey yapmışsın :)

      Sil
  6. gerçekten mutfaklar için hem çok gerekli hem de hoş duran bir detay:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. di mi di mi? :) bir sonraki hedefim dar bir mutfak duvarını boyamak olacak ama kira olmayan bir evde tabi ^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...